NIEUWSBRIEF

ONTVANG GRATIS 10 TIPS: HOE GEEF JE ZIN AAN ZAKEN!

meld je nu aan voor
mijn e-zine

Vul uw naam in

verstuur

SOCIAL

twitter facebook linkedin

AGENDA

CONTACT

Anne Stael
E info@annestael.nl
T 06 46200281

< Terug

crowdfunding bijeenkomst groot succes!

Nu kerkbijdragen dalen, subsidiegelden wegvallen en donateurs niet meer vanzelfsprekend zijn wordt er gezocht naar alternatieve inkomstenbronnen. Crowdfunding is een van de manieren om op een andere manier inkomsten te genereren.  Het speelt in op de behoefte van mensen om iets te geven aan projecten waarin ze geloven, aan mensen die ze kennen en aan een duidelijk initiatief dat aansluit bij wat nu belangrijk is.  Crowdfunding biedt niet alleen nieuwe kansen voor financiering maar maakt dat je moet aansluiten bij wat er nu leeft en zorgt voor een relatie met een nieuw publiek.

Wat is crowdfunding?
Crowdfunding is een vorm van financiering voor projecten en ondernemingen. Bij crowdfunding legt een grote groep mensen ieder een klein bedrag in om een project of onderneming te financieren. Crowdfunding gaat echter over meer dan financiering alleen. Het kan mensen in staat stellen kapitaal te vergaren voor hun project, maar biedt – mits goed ingezet – ook mogelijkheden voor marketing, kennis- en contactendeling en binding met ambassadeurs. Maar het is geen ‘easy money’: het vereist een slimme campagne (Van de website van Douwen en Koren) .

Crowdfunding nieuw?
Crowdfunding is al zo oud als de kerk, sinds eeuwen wordt dit instituut al gefinancierd door gelovigen. Ook de sokkel van het vrijheidsbeeld in New York is in 1886 door middel van een slimme campagne door donaties van Amerikanen bij elkaar gebracht.

Het nieuwe zit er in dat je niet alleen geld verzamelt maar dat je ook een hechte band opbouwt met mensen die geloven in je project en misschien later ook op een andere manier jouw project  tot een succes maken. Het sluit aan bij de trend dat mensen direct, zonder tussenpartij, willen geven aan een goed concreet doel.

Een paar tips            
Het is belangrijk dat het doel duidelijk is, de tijd afgebakend en dat jouw verhaal centraal staat. Mensen zijn niet alleen geïnteresseerd in het achterliggende idee, maar vooral in de achterliggende drijfveren, jouw  persoonlijke passie voor je project. Een campagne moet met hart en ziel gevoerd worden. Mensen vinden het mooi om een bijdrage te geven aan een ideaal. Zet dus ook centraal die het gezicht is van de campagne.

Betrek je publiek bij het project. Maak een lijst van mensen die je kan benaderen en bedenk hoe je ze op verschillende manieren kan benaderen. Begin met de mensen die je heel goed kent, familie en vrienden en maak daarna pas in grotere kring reclame voor je project. In de periode dat je project loopt moet je het vuur brandend houden. Een goede promotieplan (liefst met een korte professionele film) is erg belangrijk. Vertel niet alleen alle ‘ups’ van het project maar ook de moeilijke momenten, dat laat zien je eerlijk bent en wat jou drijft om door te gaan.

Vergis je niet in de hoeveelheid werk. Als je het doet wil je natuurlijk je doel halen. Dat kan alleen als je veel tijd, energie, hart&ziel en creativiteit in het crowdfundingproject steekt. Het is niet zo dat als je een project online zet dat het vanzelf gaat, je moet echt je agenda ervoor leegruimen.

Crowdfunding werkt voor jou als:

·         - Je ziel en zaligheid in het project wilt stoppen;
- Je een goed plan hebt met een duidelijk en haalbaar doel en creatieve manieren om je project onder de aandacht te brengen;
- Je informeert, deelt en oprecht bent;
- Als je er plezier in hebt: FUN-ding.

Anne Stael is verbonden aan het crowdfundingsplatform Geloof in je project en organiseerde op 30 oktober 2014 in samenwerking met de ABN Amro een gratis workshop crowdfunding. Klik hier voor meer informatie.

 

Foto's van de crowdfunding bijeenkomst bij de ABN Amro, 30 oktober 2014. georganiseerd door Anne Stael van Zien wat Onzichtbaar is. 

Een paar quotes:   
"Ik waardeer je initiatief zeer en ik denk dat je focus zingeving en zakelijkheid een belangrijk thema voor de toekomst is."

"Kort, helder, aansprekende voorbeelden, goed afgestemd op de doelgroep (non-commercieel)" G. Heuver, Hezenberg

"De ervaring van de spreker en het tempo en de eerlijke informatie, niet mooier dan het is en arbeidsintensiever dan gedacht". M. De Bruin, centrum verborgen verlies.

bezielendesprekers
spiritualiteits

Agenda

Leergang spiritueel leiderschap

20|03|2018


Lees meer >

Workshop Organisatieopstellingen voor werkers op het gebied van zingeving

03|04|2018


Lees meer >

Zingeving en zakelijkheid, tips voor een bloeiend bedrijf

06|04|2018


Lees meer >

Gewwwst: Workshop timemanagement

03 | 11 |2017


Lees meer >

Geweest: Inspiratiedag voor vrijwilligers in hospices Rotterdam

10|07|2017


Lees meer >

Geweest: Vijfdaagse wandeling

14|08|2017


Lees meer >

Geweest: Workshop Organisatieopstellingen voor werkers op het gebied van zingeving

25|01|2017


Lees meer >

Geweest: Leiderschap en stilte

10|03|2017


Lees meer >

Geweest: Samenwerking huisartsen - geestelijk verzorgers

17 | 01| 2017


Lees meer >

Geweest: inspiratiedagen hospices

10|01|2017


Lees meer >

Crowdfunding workshop

18|04|2017


Lees meer >

Geweest: symposium hospice Vleuten

08|12|2016


Lees meer >

Geweest: Z-INx

14|10|2016


Lees meer >

Geweest: Workshop Organisatieopstellingen voor werkers op het gebied van zingeving

22| 09| 2016


Lees meer >

Geweest: Female energy, Tempelhof

18 en 19|06|2016


Lees meer >

Geweest: Zingeving en zakelijkheid, tips voor een bloeiend bedrijf

30|08|2016


Lees meer >

Geweest: Masterclass financiering

07|04|2016


Lees meer >

Geweest: Inspiratiedag Unie NKV

23|03|2016


Lees meer >

Geweest: Studie en ontmoetingsdag voor beleidsmedewerkers in kloosters

10|03|2016


Lees meer >

Geweest: Op weg naar betekenisvolle zorg

11|03|2016


Lees meer >

Geweest: Masterclass Het geheim van een succesvolle organisatie

25|02|2016


Lees meer >

Geweest: Masterclass: belevingseconomie

14|01|2016


Lees meer >

Geweest: Studiedag geestelijk verzorgers in GGZ

12|11|2015


Lees meer >

Geweest: Lezing: de geestelijk verzorger als ondernemer

16|04|2015


Lees meer >

Geweest: Crowdfunding workshop

09|04|2015


Lees meer >

Geweest: Samenwerking huisartsen geestelijkverzorgers

20 | 01 | 2015


Lees meer >

Geweest: Workshop organisatieopstellingen voor ritueelbegeleiders

10 | 04 | 2015


Lees meer >

GEWEEST: Workshop crowdfunding

16 | 01 | 2015


Lees meer >

Geweest: Smeken om verbeelding. Crowdfundingsworkshop

29|11|2014


Lees meer >

Wat bezielt jou? Voor vrijwilligers in het hospice

17|12|2014


Lees meer >

Geweest: Workshop crowdfunding samen met ABN Amro

30 | 10 | 2014


Lees meer >

Geweest: Reliprofs op de Zuid-as, bezoek aan de Nieuwe Poort

30 | 10 | 2014


Lees meer >

Geweest: Spiritualiteit in het dagelijks leven, hoe geef jij dat vorm?

07|10|2014


Lees meer >

Geweest: Geestelijk verzorgers en zakelijkheid

16 | 09 | 2014


Lees meer >

Geweest: Sterven en het boeddhisme

25|09|2014


Lees meer >

Geweest: Inspirerend leiding geven aan vrijwilligers

26|05|2014


Lees meer >

Geweest: Zingeving in het werk

09|01|2014


Lees meer >

Geweest: Humanisme en de laatste levensfase

17|06|2014


Lees meer >

Geweest: Drie trage dagen. bezieling in de zorg

16 | 09| 14


Lees meer >